مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 12:252023-08-06پزشكي

19 هزار کودک مبتلا به بیماری تنبلی چشم شناسایی شدند


معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: سال گذشته از میان 4 میلیون و 100 هزار کودک که مورد غربالگری قرار گرفتند 19 هزار کودک دچار تنبلی چشم شناسایی شدند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، افروز صفاری فرد معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در مصاحبه با برنامه روزنه رادیو گفت وگو اظهار کرد: یکی از برنامه های موفق سازمان از سال 1375 تاکنون برنامه غربالگری تنبلی چشم است.

  وی با بیان اینکه بیماری تنبلی چشم برای درمان یک زمان طلایی دارد افزود: کودکان 3 تا 6 سال در این برنامه بهزیستی غربال می شوند و اختلالات بینایی و تنبلی چشم آنها شناسایی می شود و با مداخلات بهنگام می توان از بروز معلولیت در این کودکان جلوگیری کرد.

  معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی یادآور شد: ما سال گذشته پوشش 84 درصدی داشتیم یعنی 84 درصد کودکان 3 تا 6 سال در این برنامه غربال شدند و ما توانستیم 19 هزار مورد کودک مبتلا به تنبلی چشم و 65 هزار مورد از دیگر اختلالات بینایی در ناحیه چشم را شناسایی کنیم.

  این مقام مسئول متذکر شد: با مداخله بهنگام و ارجاع به موقع به چشم پزشک، تجویز عینک و پرداخت کمک هزینه به خانواده های نیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

19 هزار کودک مبتلا به بیماری تنبلی چشم شناسایی شدند

19 هزار کودک مبتلا به بیماری تنبلی چشم شناسایی شدند