مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 10:502023-07-29سياسي

اجرای تعزیه شام غریبان در «گودال سرخ» خانوک


آوازه برگزاری شام غریبان خانوک به خارج از شهرستان زرند و حتی استان رسیده است و مردم از سراسر استان کرمان و استان های دیگر خود را به خانوک می رسانند تا در مراسم تاسوعا، - خبرگزاری فارس _ کرمان؛ محبوبه سعیدی: بر اساس یک رسم قدیمی در شهر خانوک زرند مراسم شام غریبان بسیار باشکوه برگزار می شود.

مراسم شام غریبان با قدمت 200 ساله در خانوک  مراسم شام غریبان در این شهر به نزدیک 200 سال قبل بر می گردد و در سال های خیلی دورتر مردم در شب شام غریبان به همراه هیأت عزاداری به یاد اسرای دشت کربلا شمع به دست از تکیه حضرت ابالفضل علیه السلام به سمت تکیه امام حسین علیه السلام حرکت می کردند.

 اما از دهه هشتاد به این طرف برگزاری این نوع شام غریبان جای خود را به اجرای تعزیه روز عاشورا و به اسارت رفتن اهل بیت امام حسین(ع) داده است.

 از حدود 6 سال پیش یک محوطه به مساحت یک هکتار به نام گودال سرخ در خانوک برای مراسم شام غریبان به همت هیأت محبان خانوک و با همکاری شهرداری و شوراهای اسلامی قبل و حال حاضر خانوک تهیه شده و مراسم در این مکان برگزار می شود.

 آوازه برگزاری شام غریبان خانوک به خارج از شهرستان زرند و حتی استان رسیده است و مردم از سراسر استان کرمان و استان های دیگر خود را به خانوک می رسانند تا در مراسم تاسوعا، عاشورا و شام غریبان این شهر شرکت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای تعزیه شام غریبان در «گودال سرخ» خانوک

اجرای تعزیه شام غریبان در «گودال سرخ» خانوک