مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 09:302023-08-01اقتصادي

حمام تاریخی خنجین موزه می شود


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از آغاز عملیات مرمت و آماده سازی حمام تاریخی خنجین در شهرستان فراهان و تبدیل آن به موزه مردم شناسی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین محمودی گفت: در حال حاضر مرمت حمام سنگی خنجین با مشارکت شهرداری خنجین آغازشده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در ادامه تصریح کرد: در این مرحله از مرمت سنگ فرش کف حمام، دیوارها و سقف و رنگ آمیزی حمام با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان انجام خواهد شد.

محمودی با اشاره به اینکه قدمت این حمام تاریخی به دوره قاجار می رسد گفت: بنابراین است؛ تا پایان تابستان امسال این بنای تاریخی به عنوان موزه مردم شناسی تجهیز و به بهره برداری برسد.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری خنجین در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و گردشگری، همواره پیشگام بوده و گام های مؤثری نیز برداشته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: این حمام تاریخی سنگی به شماره 22087 در تاریخ 26 اسفند 1386 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این حمام سنگی به صورت خزینه ای بوده و کل اجزای بنا از کف تا سقف گنبدی آن از سنگ ساخته شده و قدمت آن بیش از 200 سال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمام تاریخی خنجین موزه می شود

حمام تاریخی خنجین موزه می شود