مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 20:402023-08-22بين الملل

چین سفیر ژاپن را احضار کرد


وزارت امور خارجه چین امروز اعلام کرد که در اعتراض به طرح رهاسازی آب نیروگاه اتمی فوکوشیما، سفیر ژاپن در پکن را احضار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که معاون وزیر امور خارجه این کشور سفیر ژاپن را احضار کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه چین در این خصوص آمده است: هیدئو طارومی (Hideo Tarumi) سفیر ژاپن در پکن در اعتراض به طرح توکیو برای آزادسازی آب (نیروگاه هسته ای) فوکوشیما (در اقیانوس) احضار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، این وزارتخانه در بیانیه خود افزود که چین به شدت نگران است، به شدت با این طرح مخالف است و بار دیگر درخواست خود را از ژاپن برای اصلاح اشتباهات خود تکرار می کند.

در همین ارتباط، سخنگوی وزارت خارجه چین هم پیشتر اعلام کرد که تخلیه آب آلوده نیروگاه هسته ای فوکوشیما به دریا، اقدامی خودخواهانه و غیرمسئولانه از سوی ژاپن است.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه اعلام کرد که تصمیم مقامات ژاپنی برای تخلیه آب آلوده نیروگاه اتمی فوکوشیما به دریا اشتباه است و چین مجبور است تمام اقدامات تلافی جویانه لازم را در پیش بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین سفیر ژاپن را احضار کرد

چین سفیر ژاپن را احضار کرد