مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 09:002023-08-22بين الملل

تایمز: مقامات انگلیس از به کار بردن عنوان «متخاصم» برای چین و روسیه منع شده اند


روزنامه تایمز به نقل از منابع متعدد گزارش داد که وزارت خارجه انگلیس مقامات دولتی را از توصیف روسیه، چین یا سایر کشورها به عنوان «کشورهای متخاصم» منع کرده است.

- تایمز: مقامات انگلیس از به کار بردن عنوان متخاصم برای چین و روسیه منع شده اند روزنامه تایمز به نقل از منابع متعدد گزارش داد که وزارت خارجه انگلیس مقامات دولتی را از توصیف روسیه، چین یا سایر کشورها به عنوان کشورهای متخاصم منع کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه تایمز، این عبارت عملا برای استفاده در اسناد رسمی و حتی مکاتبات داخلی میان کارمندان دولتی و سازمان های مختلف دولتی انگلیس ممنوع شده است.

یک مقام ناشناس در بخش دیگری به تایمز گفت که اخیرا درخواستی از سوی وزارت خارجه انگلیس به دلیل استفاده از چنین لحنی رد شد.

به گفته این مقام، وزارت امور خارجه انگلیس توضیح داد: دولت ها ذاتا خودشان متخاصم نیستند، آنها فقط کارهای خصمانه انجام می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتایمز، جدای از ممنوع شدن کاربرد چنین عبارتی از مکاتبات فعلی، اسناد رسمی قبلی هم ویرایش شده اند، از جمله بررسی یکپارچه سیاست خارجی و دفاعی در سال 2021.

در این سند اکنون به جای دولت های متخاصم از عبارت بازیگران متخاصم استفاده شده و عباراتی مانند فعالیت دولت متخاصم با تهدیدات دولتی جایگزین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایمز: مقامات انگلیس از به کار بردن عنوان «متخاصم» برای چین و روسیه منع شده اند

تایمز: مقامات انگلیس از به کار بردن عنوان «متخاصم» برای چین و روسیه منع شده اند