مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 12:052023-07-31اقتصادي

1800 هکتار از اراضی قروه و دهگلان به آبی تبدیل می شود


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: سد سنگ سیاه، علاوه بر توسعه و بهبود کشاورزی منطقه و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقـیم موجب تحول در رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه منطقه، - ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: سد سنگ سیاه، علاوه بر توسعه و بهبود کشاورزی منطقه و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقـیم موجب تحول در رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه منطقه، خواهد شد.

آرش آریانژاد در گفت وگو با خبرنگاران به اهداف سد سنگ سیاه اشاره و اظهار کرد: این سد به منظور ذخیره و نگهداری آب رودخانه صادق آباد و استفاده بهینه از آب های سطحی در محل روستای سنگ سیاه با حجم ذخیره 33 میـلـیـون مترمکعب، احداث شده که با تکمیل شبکه آبیاری وزهکشی پایاب آن، حدود یک هزار و 800 هکتـار از اراضی نسبتاً هموار و حاصلخیز پایین دست سد، آبی خواهد شد.

وی افزود: سد و شبکه آبیاری و زهکشی سنگ سیاه قروه، از جمله طرح های مهم استان است، که مورد توجه ویژه وزارت نیرو قرار دارد.

بدین ترتیب علاوه بر توسعه و بهبود کشاورزی منطقه و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقـیم موجب تحول در رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه منطقه، خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان، ادامه داد: سیاست وزارت نیرو مبتنی بر تکمیل شبکه ها و استفاده مطلوب از آب ذخیره شده در سدها است و به همین من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1800 هکتار از اراضی قروه و دهگلان به آبی تبدیل می شود

1800 هکتار از اراضی قروه و دهگلان به آبی تبدیل می شود