مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 11:202023-08-22بين الملل

کشتار هدفمند شیعیان هزاره افغانستان در سایه طالبان


از زمان تسلط دوباره طالبان بر افغانستان کشتار «هدفمند» و «سیستماتیک» شیعیان هزاره در منطقه «جوی نو» ارزگان خاص افزایش یافته است.

- بر اساس اسناد تاریخی، عبدالرحمان خان در این روز فتوای نسل کشی و تفکیر شیعیان هزاره در ارزگان را صادر کرد و به دستور او 62 درصد از جمعیت شیعیان هزاره در سراسر افغانستان قتل عام شدند.

  در کتاب سراج التواریخ، از منابع معتبر تاریخی افغانستان بخشی از فرمان عبدالرحمان خان برای قتل عام شیعیان هزاره چنین نقل شده است: چون کفر اشرار هزاره دایه و فولاد و زاولی و سلطان احمد و ارزگان و غیره به جایی رسید که بر جمیع غازیان مسلمان حکم کفر نمودند و سرکار اعلی در قلع وقمع بنیاد این بی دینان که اثری از ایشان در آن محال و خلال جبال نماند، و املاک ایشان در بین اقوام غلجایی و درانی تقسیم شود، چنین سررشته و تجویز فرمودند که سپاه نصرت پناه نظامی و آلوسی از هر سمت و جانب دولت خداداد آن چنان در خاک طوایف باغیه هزاره جات جمع شوند که نفری از آن طوایف گمراهان جان به سلامت نبرد و رها نشود و کنیز و غلام از طوایف مذکور بدست هر نفری از اقوام مجاهدین افغانستان بوده باشند.

  شیعیان هزاره اکنون همه ساله از 25سپتامبر به نام روز قتل عام هزاره ها توسط عبدالرحمان یاد بود به عمل می آورند و از تداوم نسل کشی هزاره ها هشدار می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتار هدفمند شیعیان هزاره افغانستان در سایه طالبان

کشتار هدفمند شیعیان هزاره افغانستان در سایه طالبان