مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 10:352023-08-05بين الملل

جنگ اول خلیج فارس و چند نکته


بعد از قبول قطعنامه 598 توسط ایران و عراق و برگزاری جلسات مربوط به مذاکرات صلح دو کشور تحت نظارت سازمان ملل متحد که تقریباً دو سال به طول انجامیده بود، - از اوایل اردیبهشت سال 1369، صدام با ارسال نامه های متعددی تمایل خود را برای برگزاری مذاکرات دوجانبه دو کشور خارج ازمسیر نظارت سازمان ملل متحد ابراز داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در واقع رژیم زیاده خواه صدام که در راستای تمایلات جنگ طلبانه و متجاوزانه خود قصد حمله به کشور کویت و اشغال آن را داشت؛ بیش از هر چیز باید از جانب همسایه قدرتمند مرزهای شرقی خود یعنی جمهوری اسلامی ایران آسوده خاطر می شد و حتی با اعطای امتیازاتی که جزء حقوق قانونی این کشور بود که در چارچوب 8 سال جنگ تضییع شده بود، با فراق بال به جنگ با کویت می رفت.

حمله عراق به کویت و باز شدن فضا برای ایران با پایان یافتن جنگ عراق با ایران، دولت های عربستان و کویت و امارات خواهان باز پس دادن پول هایی شدند که به عراق در دوران جنگ پرداخت کرده بودند.

حتی دولت کویت برخی از اوراق طلب خود را به قیمت کمتر در بازار ریسک آمریکا فروخت و باعث شد تا بعضی حساب های ارزی عراق مسدود شود، لذا صدام بسیار عصبانی شد و حمله به کویت را تدارک دید.

صدام معتقد بود که چون او به نمایندگی از عرب ها با ایران جنگیده است، دولت های عربی بایستی بدهی های عراق را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ اول خلیج فارس و چند نکته

جنگ اول خلیج فارس و چند نکته