مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 14:402023-08-02اقتصادي

انحلال کانون صرافان سیاست اقتدار و تثبیت بانک مرکزی بود


کارشناس اقتصادی با بیان اینکه برای مدیریت بازار ارز چاره ای جز اقتدار بانک مرکزی نداریم، گفت: انحلال کانون صرافان اقتدار بانک مرکزی در سیاست تثبیت را نشان داد.

- وحید شقاقی شهری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تاکید براینکه برای مدیریت بازار ارز چاره ای جز اقتدار بانک مرکزی نداریم، اظهار کرد: مدیریت ارز با بانک مرکزی و جزو اهداف و وظایف این نهاد است؛ طبیعتا نهادهای دیگر فعال در حوزه  ارز باید با بانک مرکزی هماهنگ باشند در غیراینصورت امکان مدیریت بازار وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به استدلال بانک مرکزی درخصوص انحلال کانون صرافان ایرانیان، گفت: استنکاف از دستورات بانک مرکزی و تخلفات کانون در عدم اجرای وظایف خود مطرح شده و گویا بحث سرمایه گذاری در بازار سهام هم مطرح است، در نتیجه نمی شود نهادی که در حوزه ارز فعال است، یعنی کانون صرافان و البته صرافی ها، بدون هماهنگی با بانک مرکزی فعالیت کنند زیرا آشفتگی در بازار ارز ایجاد خواهد کرد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: قطعا بانک مرکزی در ماه های اخیر هشدارهای مکرری به کانون صرافان داده  و تخلفات را اعلام کرده است و استنکاف آنها از دستورات و سیاست های بانک مرکزی، این نهاد مالی کشور را ناچار به اخذ تصمیم برای انحلال کانون صرافان کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انحلال کانون صرافان سیاست اقتدار و تثبیت بانک مرکزی بود

انحلال کانون صرافان سیاست اقتدار و تثبیت بانک مرکزی بود