مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 12:052023-07-27فرهنگي

موسیقی حال حاضر تعزیه ها قابل قبول نبوده و نوعی آسیب است


یک پژوهشگر موسیقی نواحی ایران گفت: در حال حاضر موسیقی که برای تعزیه خوانی به کار گرفته می شود و رایج است، قابل قبول نیست و نوعی آسیب است.

- ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر موسیقی نواحی ایران گفت: در حال حاضر موسیقی که برای تعزیه خوانی به کار گرفته می شود و رایج است، قابل قبول نیست و نوعی آسیب است.

هوشنگ جاوید در گفت وگو با ایسنا در خصوص نقش موسیقی ایرانی در تعزیه خوانی، اظهار کرد: موسیقی در تعزیه با 2 فرم آوازی و سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

موسیقی سازی به این صورت است که همواره سازهای بادی به همراه سازهای کوبه ای صحنه های تعزیه خوانی را همراهی می کنند، به این معنا که یک تصویر فرضی در ذهن مخاطب ایجاد می کند و دیگری هم صحنه ها را به هم ربط می دهد و از یک رویداد به رویداد دیگری نیز می روند.

وی افزود: امروزه یکی از نوآوری های جدیدی که به وجود آمده و پسندیده هم نیست موسیقی زیر متن است که بعضی از گروه های موسیقی در تعزیه خوانی به کار می گیرند و این اقدام باعث می شود مخاطب متن را گم کند و تشخیص اینکه متوجه شود بازیگران چه می گویند، سخت می شود.

این پژوهشگر موسیقی نواحی ایران با بیان اینکه موسیقی آوازی به دو صورت رجزخوانی و آوازخوانی اجرا می شود، تصریح کرد: موسیقی هایی که برای موافقان اجرا می شود، بیشتر حالت ملودی دارد و موسیقی هایی که ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسیقی حال حاضر تعزیه ها قابل قبول نبوده و نوعی آسیب است

موسیقی حال حاضر تعزیه ها قابل قبول نبوده و نوعی آسیب است