مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 11:302023-08-22حوادث

گسل شمال تهران دارای حرکت یا نرخ لغزش معنی داری نیست


سازمان نقشه برداری کشور اعلام کرد: گسل شمال تهران دارای حرکت یا نرخ لغزش معنی داری نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از اداره کل نقشه برداری زمینی و بنیادی؛ در پی وقوع زمین لرزه با بزرگای 3.

9 ریشتری 28 مرداد ماه، سازمان نقشه برداری کشور با استفاده نتایج بدست آمده از سری های زمانی و میدان سرعت و استرین شبکه ایستگاه های دائمی ژئودینامیک سازمان نقشه برداری کشور، نشان می دهد که گسل شمال تهران دارای حرکت یا نرخ لغزش معنی داری نیست و تنش رها شده از این زلزله قطعه گسل مشا با بزرگای 3,9 ریشتری آن را تحریک نکرده است و تغییری در نرخ لرزه خیزی آن مشاهده نشده است و هم اکنون در مرحله بین لرزهای و قفل شدگی و تجمع تنش قرار دارد که تطابق خوبی با نگاشته ای لرزه نگاری نیز دارد.

در 30 هزار سال گذشته 6 یا 7 رخداد با بزرگای 6 و7,2 ریشتری روی قسمت غربی گسل شمال تهران رخ داده است و نرخ لغزش 0,3 میلیمتر در سال برای آن محاسبه شده است.

گسل مشا در 35 کیلومتری شمال شرقی تهران از روستای کلان رد می شود، دو گسل مشا و گسل شمال تهران در این روستا به هم می رسند و تلاقی می کنندو به عنوان زون اتصال این دو گسل شناخته می شود، میزان تنش قبل از زلزله و آغاز گسیختگی بر روی این قسمت از گسل مشا 4,3 مگا پاسگال می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسل شمال تهران دارای حرکت یا نرخ لغزش معنی داری نیست

گسل شمال تهران دارای حرکت یا نرخ لغزش معنی داری نیست