مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 00:202023-08-13بين الملل

دیدار هیات میانجی علمای نیجریه با شورای نظامی نیجر


یک گروه از علمای مسلمان نیجریه بعد از دیدار با شورای نظامی حاکم بر نیجر اعلام کرد، رهبران این شورا از دیپلماسی برای حل مناقشه با بلوک اکواس استقبال می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروهی از علمای مسلمان ارشد نیجریه بعد از سفر به شهر نیامی، پایتخت نیجر و دیدار با شورای نظامی حاکم در این کشور اعلام کردند، رهبران این شورای نظامی پذیرای دیپلماسی برای حل وفصل مناقشه با جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) هستند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، سفر این گروه به پایتخت نیجر در حالی انجام شد که در روزهای گذشته بلوک اکواس در واکنش به کودتای 26 ژوییه (چهارم مرداد) نیروهای ارتش نیجر علیه محمد بازوم ، رییس جمهور مخلوع، مشغول بررسی گزینه ها برای مقابله با شورای نظامی که بعد از این کودتا جانشین دولت بازوم شد، از جمله مداخله نظامی بوده است.

بولا تینوبو ، رییس جمهور نیجریه و رییس بلوک اکواس به منظور نشان دادن ادامه جستجوی این بلوک برای راه حل صلح آمیز اختلافش با شورای نظامی حاکم بر نیجر، موافقت کرد تا هیاتی از علمای مسلمان ارشد کشورش روز شنبه با هدف حمایت از گفتگو به شهر نیامی سفر کنند.

شیخ عبداللهی بالا لائو رهبر این هیات گفت، دیدار اعضای این گروه با ژنرال عبدالرحمان چیانی، رهبر شورای نظامی نیجر چند ساعت به طول انجامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار هیات میانجی علمای نیجریه با شورای نظامی نیجر

دیدار هیات میانجی علمای نیجریه با شورای نظامی نیجر