مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 15:052023-07-26اقتصادي

مقایسه بهره مندی نفتی ایرانی ها با عربستان و قطر


با استناد به گزارش سایت قطره و به نقل ازسالانه شرکت BP سهم هر ایرانی، عربستانی و قطری از تولید معادل نفت خام کشور خود در طول سال به ترتیب برابر با 31.

5، 115.

8 و 591.

6 بشکه است که نشان می دهد به دلیل جمعیت کمتر عربستان و قطر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ایران به عنوان یکی از بزرگترین دارندگان منابع هیدروکربوری دنیا همواره با کشورهای منطقه از نظر میزان تولید نفت و گاز و درآمدهای حاصل از آن مقایسه می شود که از جمله این کشورها می توان به عربستان و قطر اشاره کرد.

طبق آخرین گزارش سالانه شرکت  نفت و گاز بریتیش پترولیوم (BP ) عربستان با تولید روزانه 9.

39 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی، سومین تولیدکننده بزرگ دنیا بوده و شرکت نفت عربستان (آرامکو) سال گذشته 161 میلیارد دلار سود داشت که بالاترین رقم در بین غول های نفتی دنیاست.

همچنین قطر نیز با تولید سالانه 177 میلیارد متر مکعب، بزرگترین صادرکننده گاز مایع شده (LNG) دنیاست؛ شرکت قطر انرژی سود خالص خود در سال 2022 را 42.

5 میلیارد دلار اعلام کرد و در بین غول های نفتی دنیا در جایگاه سومین شرکت سودآور قرار گرفت.

در این بین اما جایگاه ایران در حوزه تولید و صادرات نفت و گاز و تاثیرات رفاهی ناشی از درآمدهای نفتی در مقایسه با قطر و عربستان کجاست؟ هر چند تحریم یکی از عوامل موثر در ایجاد محدودیت و کند شدن سرعت توسعه صنع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقایسه بهره مندی نفتی ایرانی ها با عربستان و قطر

مقایسه بهره مندی نفتی ایرانی ها با عربستان و قطر