مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 14:502023-07-24پزشكي

چرایی تفاوت قیمت برخی داروها با رقم درج شده بر روی آنها


سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: ملاک قیمت دارو در زمان تحویل به بیماران، قیمت مندرج در سامانه TTAC است.

- ایسنا/سمنان سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: ملاک قیمت دارو در زمان تحویل به بیماران، قیمت مندرج در سامانه TTAC است.

دکتر حمیدرضا حافظی 2 مردادماه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهروندان می توانند قیمت واقعی اقلام دارویی را از طریق نرم افزار طراحی شده مشاهده کنند.

از آنجا که قیمت دارو باید در سراسر کشور یکسان باشد گاهی ممکن است تغییر قیمت صورت بگیرد، چرا که داروخانه ها موظف هستند داروهای خود را با تغییر قیمت جدید اعمال شده از سوی سازمان غذا و دارو بفروشند، حتی اگر قیمت قبل روی بسته های آن درج شده باشد.

وی ادامه داد: با توجه به نوسانات و تغییرات قیمتی ممکن است که قیمت داروهای بسته بندی شده موجود در داروخانه یا انبارهای توزیع دارو، با قیمت های جدید تطابق نداشته باشد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی سمنان تصریح کرد: ممکن است یک دارو در طول یک سال چندین مرتبه تغییر قیمت داشته باشد و از نظر هزینه به صرفه نیست که دارو از شرکت های پخش به کارخانه مرجوع و قیمت آن اصلاح شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی تفاوت قیمت برخی داروها با رقم درج شده بر روی آنها

چرایی تفاوت قیمت برخی داروها با رقم درج شده بر روی آنها