مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 12:252023-08-12سياسي

نشست عشق آباد فرصتی برای تمرین همگرایی در منطقه


کارشناس مسائل اقتصادی ترکمنستان گفت: نشست سه جانبه سران ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان، فرصت بررسی و اتخاذ مواضع مشترک در مورد موضوعات مهم منطقه ای را فراهم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، یوری آرونسکی رییس اتحادیه اقتصاددانان ترکمنستان و عضو شورای هماهنگی اتحادیه بین المللی اقتصاددانان در مطلبی به تجزیه و تحلیل نشست سه جانبه سران کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان پرداخت.

وی خاطرنشان کرد که در این نشست مشترک تقویت همکاری در زمینه های سیاسی، اقتصادی، انرژی، آب و زیست محیطی و حمل و نقل بین سه کشور بررسی شد.

  امنیت بنابر بیانیه مشترک سران سه کشور که در پایان اجلاس به تصویب رسید، تقویت همکاری های سیاسی، اقتصادی، انرژی، آب و محیط زیست و حمل و نقل پاسخگوی منافع مردم هر سه کشور است و به صلح و امنیت در منطقه آسیای مرکزی کمک می کند.

در این بیانیه به طور خاص بر اهمیت تلاش های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم، جدایی طلبی و افراط گرایی در همه اشکال و مظاهر آنها اشاره شده است.

تجارت در زمینه روابط تجاری و اقتصادی، هر سه طرف در مورد لزوم ایجاد شرایط مساعد برای توسعه بیشتر همکاری های اقتصادی بین کشورهای خود، نظر مشترکی را بیان کردند و از فعالیت های متمرکز به تحریک روابط تجاری و اقتصادی و توسعه کل زیرساخت ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست عشق آباد فرصتی برای تمرین همگرایی در منطقه

نشست عشق آباد فرصتی برای تمرین همگرایی در منطقه