مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 10:302023-08-19پزشكي

توزیع منابع بهداشتی و درمانی در استان یزد متناسب نیست


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: یزد به دلیل امکانات مطلوب تشخیصی و درمانی یک شهر بیمارپذیر است اما توزیع منابع بر اساس تعداد جمعیت در این شهر نامتناسب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، دکتر سید مهدی هاشمی باجگانی صبح امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: بیماری پذیری استان یزد نیازمند تقویت و ایجاد زیرساخت های مناسب است.

وی افزود: به طور مثال توزیع دارو در استان یزد بر اساس جمعیت یک میلیون و 250 هزار نفری است اما متقاضیان استفاده از این اقلام دارویی به دو میلیون نفر می رسند که علت آن هم مراجعه بیماران از مناطق جنوب و جنوب شرق کشور است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با اشاره به پیگیری های متعدد پیرامون تناسب بیمار پذیری استان و امکانات تشخیصی و درمانی گفت: با همکاری استانداری و شورای تامین استان، مدارک و اسناد لازم به منظور افزایش سهمیه دارویی و درمانی استان به وزارت کشور ارسال شده و پیگیری در این زمینه همچنان وجود دارد.

دکتر هاشمی تصریح کرد: عرضه و تقاضا در حوزه درمان استان متناسب نیست چرا که علی رغم مراجعه زیاد بیماران به مراکز بهداشتی درمانی یزد،تعداد پزشک، مراکز درمانی و داروخانه ها محدود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع منابع بهداشتی و درمانی در استان یزد متناسب نیست

توزیع منابع بهداشتی و درمانی در استان یزد متناسب نیست