مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 17:552023-07-29فرهنگي

اجرای بیش از 300 تعزیه میدانی در لامرد


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد گفت: بیش از سیصد تعزیه میدانی همزمان با دهه محرم الحرام در بخش های مرکزی، اشکنان، علامرودشت و خیرگو شهرستان لامرد برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لامرد، محمد هنرپیشه در این زمینه اظهارداشت: لامرد با داشتن 23 هیئت تعزیه خوانی توانسته به قطب تعزیه جنوب کشور تبدیل شده که 16 گروه آن در بخش مرکزی لامرد، چهار گروه در بخش اشکنان، 2 گروه در بخش علامرودشت و یک گروه نیز در بخش خیرگو فعالیت دارند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد افزود:آیین تعزیه خوانی در شهرستان لامرد یک روز قبل از ماه محرم با تعزیه پسر فروش آغاز شده و هر روز از دهه محرم با نام یکی از بزرگان روز عاشورا نامگذاری شده است و به ترتیب روز اول تعزیه مسلم بن عقیل (ع)، طفلان مسلم، مدینه الوداع، ورود به کربلا (سر راه گرفتن حُر)، شهادت حُر ابن یزید ریاحی و وهب، طفلان زینب (س)، قاسم بن الحسن(ع)، حضرت قمربنی هاشم(ع)، حضرت علی اکبر(ع) و اباعبدالله الحسین (ع) در ظهر روز عاشورا برگزار می شود.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم این منطقه از این هنر آیینی تصریح کرد: خدا را شاکریم که حرکت عظیم فرهنگی با برگزاری مجالس تعزیه لامرد در حال برگزاری است و مردم از چنین برنامه هایی که سرچشمه دینی دارد استقبال پر شور می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای بیش از 300 تعزیه میدانی در لامرد

اجرای بیش از 300 تعزیه میدانی در لامرد