مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 12:152023-07-23بين الملل

روایتی از بمباران شیمیایی هیروشیمای ایران


روستای «زرده» در تاریخ 31 تیر ماه سال 67 مورد حمله شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت که منجر به شهید و زخمی شدن افراد بسیاری شد اما هنور مردم این منطقه از اثرات آن در رنج هستند.

- کرمانشاه- روستای زرده در تاریخ 31 تیر ماه سال 67 مورد حمله شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت که منجر به شهید و زخمی شدن افراد بسیاری شد اما هنور مردم این منطقه از اثرات آن در رنج هستند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- آرزو کرمی: گرمای هوا در این بعد از ظهر تابستانی نفس هر جنبده ای را به شماره می اندازد اما بنابر حس وظیفه رسانه ای امروز مصادف با گذشت 35 سال از فاجعه هیروشیمای کوچک ایران، رهسپار منطقه روستای زرده شدم.

روستای زرده یا همان هیروشیمای ایران در شهرستان دالاهو در فاصله حدود 120 کیلومتری غرب استان کرمانشاه قرار دارد، هر چقدر مسافت از مرکز استان به طرف مقصد کمتر و کمتر می شد گویی به خنکی بهشت نزدیک تر می شدم، آری دالاهو سرزمینی سرسبز و خوش آب و هوا با آن درختان بلند قامت و دامنه های سرسبز و چشم نواز که جویبارهای فراوانی در پایین آن جریان دارد، به مانند نه، انگار قطعه ای از بهشت بود.

جالب است بدانیم دالاهو نامش را از کوه مرتفعی به نام دالاهو که در روبروی جلگه عراق قرار دارد گرفته و این منطقه در گذشته محل زندگی دال (عقاب) و آهوان فراوان بوده به همین دلیل منط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از بمباران شیمیایی هیروشیمای ایران

روایتی از بمباران شیمیایی هیروشیمای ایران