مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 20:502023-08-05سياسي

برای احیای دریاچه ارومیه نیازمند مشارکت جدی مردم هستیم


دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: برخی افراد که اتفاقا خودشان در خصوص مسایل مرتبط با دریاچه ارومیه مسوولیت داشته اند امروز با اهداف خاص و نیت مشخص، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان روز شنبه در شورای اطلاع رسانی استان اظهارداشت: همگان مطلع هستند که وضعیت فعلی دریاچه مربوط به اتفاقات یکی و دو سال اخیر نیست و کارشناسان فرآیند کم آبی و خشک شدن دریاچه را به 60 سال پیش تاکنون مرتبط می دانند که از اواخر دهه 70 با توجه به شرایط اقلیمی این روند سریعتر شده است.

وی اظهار کرد: برخی عوامل انسانی، دخالت های بشر، توسعه کشت محصولات پُر آب بر که با معیشت مردم گره خورده، باغات میوه و مصارف بیش از نیاز در بخش کشاورزی در حوضه آبریز مهمترین دلایل وضعیت فعلی دریاچه است که باعث شده شرایط آن مناسب نباشد.

معتمدیان اضافه کرد: وجود 115 هزار باغ در حوضه آبریز دریاچه، به همین تعداد چاه آب که بیش از 70 هزار حلقه آن غیرمجاز است و بدلیل خلاهای قانونی رها شده و کنترل و نظارتی بر آنها وجود ندارد از دیگر دلایل ایجاد وضعیت فعلی دریاچه ارومیه است.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه ادامه داد: سیاست دولت سیزدهم در حوزه احیای دریاچه ارومیه شفاف است و براساس اولویت ها اقدامات پیش بینی شده در حال انجام است که برای این منظور 26 برنامه نرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای احیای دریاچه ارومیه نیازمند مشارکت جدی مردم هستیم

برای احیای دریاچه ارومیه نیازمند مشارکت جدی مردم هستیم