مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 13:102023-07-31ورزشي

تعزیه صحرارود با موضوع از برکه غدیر تا گودال قتلگاه اجرا می شود


امسال موضوع محوری در برگزاری این رویداد نمایشی، از برکه غدیر تا گودال قتلگاه تعیین شده است و تعزیه با هدف طرح چرایی تبدیل غدیر به عاشورا، - تعزیه صحرارود با موضوع "از برکه غدیر تا گودال قتلگاه" اجرا می شود ایسنا/فارس تهیه کننده تعزیه صحرارود گفت: امسال موضوع محوری در برگزاری این رویداد نمایشی، "از برکه غدیر تا گودال قتلگاه" تعیین شده است و تعزیه با هدف طرح چرایی تبدیل غدیر به عاشورا، برپا می شود.

مجتبی دستان در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه تاریخچه تعزیه میدانی صحرارود به بیش از 200 سال بر می گردد، اضافه کرد: براساس مستندات موجود تاریخی، نخستین تعزیه صحرارود در عصر حکومت صفویان برگزار شده است.

تهیه کننده تعزیه میدانی صحرا رود همچنین با بیان اینکه این تعزیه در سال 1391 به فهرست آثار ناملموس معنوی ملی اضافه شده است، گفت: هرساله و در ماه محرم جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر در تپه یاصاحب الزمان(عج) روستای صحرارود در هشت کیلومتری شهر فسا به نمایش گذاشته می شود.

به گفته دستان، سبک تعزیه صحرارود تا قبل از سال 80 به سبک سنتی و تخت حوضی اجرا می شد، اما از سال 81 با تحول در اجرا و با بهره گیری از ابزار و فنون هنری و نمایشی و با حضور هنرمندان، ورزشکاران رشته های رزمی و اسب سواری و موزیسین های زبده به شکلی منحصر به فرد انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعزیه صحرارود با موضوع از برکه غدیر تا گودال قتلگاه اجرا می شود

تعزیه صحرارود با موضوع از برکه غدیر تا گودال قتلگاه اجرا می شود