مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 10:052023-07-31اقتصادي

22 هزار هکتار زمین کشاورزی زیر پوشش سدهای خراسان شمالی است


مدیرعامل آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: شبکه های آبیاری پایاب سدهای این استان 21 هزار و 940 هکتار زمین کشاورزی را زیر پوشش دارند.

- سید عقیل مرتضوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شبکه های آبیاری پایاب سدهای این استان همزمان با ساخت سدها، ساخته شده و همزمان با بهره برداری از سدها، تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل آب منطقه ای خراسان شمالی گفت ادامه داد: تاکنون در استان 8 سد با مجموع گنجایش مخزن حدود 223 میلیون متر مکعب ساخته شده است که در مجموع توان تنظیم سالانه 173 میلیون متر مکعب آب سطحی را برای مصارف شرب و بهداشت، کشاورزی و صنعت، دارند.

وی مجموع اعتبار هزینه شده برای ساخت شبکه آبیاری زمین های کشاورزی پایاب سدهای استان را در سنوات گذشته 110 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: شبکه های آبیاری ساخته شده در پایاب سدهای استان توسط شرکت آب منطقه ای موسوم به شبکه های اصلی درجه یک و دو است که مربوط به تعهدات وزارت نیرو در ساخت این شبکه ها بوده است.

مرتضوی بیان داشت: بیشترین وسعت زمین های کشاورزی تحت پوشش شبکه های آبیاری سدهای استان مربوط به سد بیدواز اسفراین به وسعت بیش از هفت هزار هکتار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

22 هزار هکتار زمین کشاورزی زیر پوشش سدهای خراسان شمالی است

22 هزار هکتار زمین کشاورزی زیر پوشش سدهای خراسان شمالی است