مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مرداد 1402 ساعت 15:502023-08-04فرهنگي

رونمایی از آثار نقاشی قهوه خانه ای با موضوع عاشورا


مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گفت: در هنر نقاشی قهوه خانه ای بسیاری از آثار بدون امضا هستند که نشان می دهد در این اثر منیت وجود ندارد، بلکه هنرمند تنها راوی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نمایشگاهی از استادان نقاشی قهوه خانه ای با موضوع واقعه کربلا ، در موزه هنرهای زیبا، واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد.

در این نمایشگاه که با همکاری بنیاد فردوسی برگزار شد ،17 اثر از هنرمندان و استادان این حوزه از جمله: محمد مدبر ، حسین قوللر آقاسی ، میرزا مهدی نقاش شیرازی ، امیرحسین مقامی و عبداله رحیمی به نمایش گذاشته شده است.

در افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور سید حسین علوی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد و یاسر موحد فرد، دبیرکل بنیاد فردوسی، مدیران مجموعه سعدآباد و اساتید هنرمندان این حوزه برگزار شد، ابتدا یاسر موحد در مورد پیشینه هنر نقاشی قهوه خانه ای به ایراد سخنانی پرداخت.

در ادامه این مراسم، حسنا رسولی و محمدحسین رسولی، دو تن از نقالان کودک و نوجوان به اجرای نقالی مذهبی در خصوص واقعه عاشورا پرداختند.

سپس سیدحسین علوی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تصریح کرد: استقبال از نمایشگاه هنر نقاشی قهوه خانه ای در موزه هنرهای زیبا برای چندمین بار نشان می دهد، چه گنجینه بزرگی در سعدآباد نهفته است و وقتی آثار مخاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از آثار نقاشی قهوه خانه ای با موضوع عاشورا

رونمایی از آثار نقاشی قهوه خانه ای با موضوع عاشورا