مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 08:152023-08-01سياسي

مشکلات و مسائل حقوقی و قضایی زنان کشور


معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، در دیدار با رییس قوه قضاییه درباره مشکلات حقوقی و قضایی بانوان کشور گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه درباره مشکلات حقوقی و قضایی بانوان کشور گفت و گو کرد.

خزعلی در ابتدای این دیدار به مسائل مختلف حوزه زنان و خانواده از جمله چالش ها و موانع موجود در زمینه حقوق بانوان مانند گستره ی اختیارات حاضن، ازدواج زود هنگام و خروج زنان به خارج از کشور بدون اذن همسر مسئله طلاق و پیامدهای آن و برخی مسائل مربوط به رویه های قضایی اشاره کرد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام اژه ای با اشاره به وظایف سنگین و مهم حوزه زنان در کشور گفت: نباید به نیازهای حوزه زنان فقط از دیدگاه حقوقی نگاه کرد در اکثر مواقع با بررسی قوانین بالا دستی و قوانین موجود می توان به این مساله با دید وسیع تری پرداخت ما باید بر اساس اولویت ها، شاخص هایمان را تعیین کنیم تا بتوانیم مبنای اولویت ها را مشخص و آنها را به اشتراک بگذاریم.

وی در ادامه به موقعیت مساوی مرد و زن اشاره کرد و بیان داشت: در جامعه زن و مرد با هم به کمال می رسند و هر یک پیکره ای از یک عنوان واحد انسانی هستند و ما باید مسائل زیربنایی احقاق حقوق هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات و مسائل حقوقی و قضایی زنان کشور

مشکلات و مسائل حقوقی و قضایی زنان کشور