مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 09:402023-07-30اقتصادي

عملیات احیا و حفاظت از «جبیر» در پارک ملی نایبند ادامه می یابد


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: عملیات احیا و حفاظت از جبیر در منطقه پارک ملی دریایی نایبند با قوت ادامه خواهد یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالرحمن مرادزاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس رسالت و اهداف و وظایف سازمانی خود حفاظت و مدیریت تنوع زیستی را برای همه گونه ها بخصوص وحوش شاخص و نمادین استان بوشهر، همواره در دستور کار داشته و پرسنل این مجموعه تلاش مضاعفی را در ارتقا شرایط زیستی این وحوش داشته اند.

وی اضافه کرد: یکی از این گونه های ارزشمند، جبیر است که با توجه به مشکلات زیستگاهی ناشی از توسعه صنایع نفت و گاز، جمعیت آن در دهه 80 رو به افول گذاشت و از این رو به منظور حفظ و صیانت از آن، اداره کل محیط زیست استان بوشهر از سال 1387 تصمیم به آغاز طرح تکثیر و پرورش این گونه در منطقه به منظور افزایش ذخیره و احیا آن در زیستگاه نای بند گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: پس از پیشرفت اولیه، سازمان منطقه ویژه اقتصادی، حسب مسئولیت اجتماعی خود نسبت به همکاری در اتمام عملیات فنس کشی اقدام کرد.

وی افزود: پس از اتمام ساخت فنس و قرنطینه چوبی داخل آن، اولین جمعیت های مولد این گونه با انتقال از استان های مجاور از سال 1389 در محدوده فنس 100 هکتاری تکثیر و پرورش رهاسازی شد و محیط زیست استان بوشهر نسبت به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات احیا و حفاظت از «جبیر» در پارک ملی نایبند ادامه می یابد

عملیات احیا و حفاظت از «جبیر» در پارک ملی نایبند ادامه می یابد