مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 11:322023-08-16اقتصادي

صنعتگران بورسیه مراکز تحقیقاتی می شوتد


دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان ماشین سازی و تجهیزات پیشرفته صنعتی معاونت علمی ریاست جمهوری واردات رسمی کشور در این حوزه را سالانه 250 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: - ما درصدد هستیم این میزان را طی مدت 5 سال صادرات به یک میلیارد دلار ارتقاء دهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدمهدی هادوی در نشست خبری امروز که در محل ساختمان معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد، به تشریح برنامه های این ستاد پرداخت و گفت: حوزه ماشین سازی و تجهیزات پیشرفته صنعتی، محصول محور و صنعت ساز است؛ از این رو به دنبال تولید تجهیزات خوب و راه اندازی خط تولید در صنایعی چون غذایی، نفت و گاز و لوازم خانگی هستیم تا بتوانیم با استفاده از فناوری های روز ارزش افزوده تولیدکنندگان دانش بنیان را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 1845 شرکت دانش بنیان داریم که هنوز وارد فاز تجاری سازی نشده اند.

قصد داریم این شرکت های سنتی را به شرکت های دانش بنیان صنعتی تبدیل کنیم.

وی افزود: هم اکنون 8 درصد شرکت های ما فناور هستند که برای ما ارزش بالایی دارند، ولی باید تلاش شود تعداد آنها افزایش یابد.

هادوی با بیان اینکه در صنعت ماشین سازی تعداد 6 هزار شرکت اعم از دانش بنیان و غیر دانش بنیان دارای پروانه بهره برداری هستند، ادامه داد: همچنین تعداد 250 هزار نفر به طور مستقیم در صنعت ماشین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعتگران بورسیه مراکز تحقیقاتی می شوتد

صنعتگران بورسیه مراکز تحقیقاتی می شوتد