مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 14:102023-08-10سياسي

توجه خبرنگاران به پردازش خبر/ جامعه انتخابگر زنده است


نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به اینکه پردازش پردازش اخبار باید در چارچوب اصلی نگاه دینی و جهان شناسانه، باشد، لزوم توجه خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و رسانه به این مهم را یادآور شد.

- آیت الله لطف الله دژکام پنج شنبه 19 مرداد در مراسمی که با هدف گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، پس از شنیدن سخنان شماری از خبرنگاران و اهالی رسانه حاضر در جلسه، گفت: آنچه از انعکاس رویدادهای این ایام مشخص بود، امسال توجه ویژه ای به روز خبرنگار شده که امیدواریم یکجانبه نباشد و استمرار داشته باشد.

او با اشاره به آیات 49 تا 51 سوره حجر که در ابتدای جلسه قرائت شد، این آیات را مرتبط با کار خبر و رسانه دانست و گفت: پردازش اخبار باید به گونه ای باشد که مخاطب را در چارچوب اصلی نگاه دینی برده و به بینش و جهان بینی برساند، حال آن که گاه یک سطر از کل خطبه های نماز جمعه یا دیگر مطالب تیتر می شود که حتی در چارچوب مطالب طرح شده و هدف از طرح مطلب قرار ندارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به این بیت شعر مولانا؛ جان نباشد جز خبر در آزمون/ هرکه را افزون خبر جانش فزون؛ گفت: مولانا در این داستان که به شعر بیان شده، یکی از ویزگی های حیات و جان دار بودن را مطرح می کند؛ البته خواجه نصیر به هر 2 ویژگی حیات پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه خبرنگاران به پردازش خبر/ جامعه انتخابگر زنده است

توجه خبرنگاران به پردازش خبر/ جامعه انتخابگر زنده است