مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 09:152023-08-08اقتصادي

خسارت 40 درصدی آفات و بیماری ها به محصولات کشاورزی


طبق برآورد سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) میانگین خسارت آفات، عوامل بیماری زا و علف های هرز به حوزه کشاورزی در جهان حدود 40 درصد است.

- رییس موسسه گیاهپزشکی کشور گفت: طبق برآورد سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) میانگین خسارت آفات، عوامل بیماری زا و علف های هرز به حوزه کشاورزی در جهان حدود 40 درصد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا شهرام نعیمی در نشست خبری موسسه گیاهپزشکی کشور گفت: آفات، عوامل بیماری زا و علف های هرز مهمترین رقبای انسان در دستیابی به مواد غذایی هستند که در صورت عدم کنترل آفات و عوامل بیماری زا ممکن است تا 100 درصد محصول کشاورزی نابود شود.

وی ادامه داد: می توان در بیان اهمیت عوامل زنده خسارت زای محصولات کشاورزی در ایران به خسارت شدید بیماری هایی نظیر زنگ های گندم، بادزدگی سیب زمینی، فوزاریوم سنبله، بلاست برنج و آفاتی مانند سن گندم، کرم خراط، کرم سیب، کرم گلوگاه انار و مگس میوه و علف های هرز مثل گل جالیز اشاره کرد.

رییس موسسه گیاهپزشکی کشور افزود: طبق برآورد سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) میانگین خسارت آفات، عوامل بیماری زا و علف های هرز به حوزه کشاورزی در جهان حدود 40 درصد است و کشور ما از این لحاظ نیز در حد و اندازه جهانی است، بنابراین مدیریت صحیح این عوامل می تواند نقش به سزایی در جهش تولید محص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 40 درصدی آفات و بیماری ها به محصولات کشاورزی

خسارت 40 درصدی آفات و بیماری ها به محصولات کشاورزی