مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 14:052023-07-24پزشكي

درمان فیزیوتراپی بیرون زدگی دیسک کمر


یک دکترای فیزیوتراپی با اشاره علائم بیرون زدگی دیسک کمر و راه های درمان آن گفت: درمان فیزیوتراپی برای بیرون زدگی دیسک بسیار موثر است و هدف آن کاهش درد، - سفتی و اسپاسم عضلانی است.

ایمان کمالی حکیم دکترای فیزیوتراپی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: بیرون زدگی دیسک کمر یکی از بیماری های جدی و در عین حال شایع ستون فقرات است که با سبک زندگی امروزی و شیوع چاقی آمار مبتلایان به آن روز به روز در حال افزایش است.

وی ضمن تبریک دوم مرداد روز ملی فیزیوتراپی ادامه داد: دیسک های خود را به عنوان ضربه گیر بین مهره های ستون فقرات خود در نظر بگیرید.

آنچه در واقع رخ می دهد، هسته ژل مانند ضخیم در وسط دیسک از طریق یک راه کوچک در دیواره دیسک به بیرون نشت می کند و می تواند سبب وارد آمدن فشار بر ریشه های عصبی و تحریک آنها شود.

تحریک ریشه های عصبی سبب بروز علائمی همچون درد، بی حسی، گزگز کردن اندام ها و بروز اختلالات حرکتی برای فرد بیمار می شود.

کمالی حکیم درباره دلایل بیرون زدگی دیسک کمر، تصریح کرد: به طور کلی اگر در دیواره فیبری دیسک ضعف وجود داشته باشد، فتق دیسک رخ می دهد، که عواملی می تواند خطر بروز آن را افزایش دهند از جمله: بلند کردن یک جسم سنگین به روشی نادرست، آسیب مستقیم به ستون فقرات، خم شدن به جلو به طور مکرر، افزایش وزن و فشار ناشی از آن بر روی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان فیزیوتراپی بیرون زدگی دیسک کمر

درمان فیزیوتراپی بیرون زدگی دیسک کمر