مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 17:102023-08-09اقتصادي

ابلاغ دستور جایگزینی محصولات کشاورزی کم آب بر به شهرستانهای همدان


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: جایگزینی محصولات پر آب بر با محصولات کم آب بر در دستور کار قرار گرفته و به شهرستان ها ابلاغ شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رضا بهراملو ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همدان رتبه اول میزان جوجه ریزی را کسب کرده است، اظهار کرد: از برنامه 145 میلیون قطعه جوجه ریزی کشوری 3 میلیون و 130 هزار قطعه سهم استان است که اجرا می شود.

وی افزود: 127 درصد بیش از تعهدات استان جوجه ریزی صورت گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به رعایت الگوی کشت گفت: از 50 ساله گذشته الگوی کشت بوده اما کشاورزان ما کارمند نیستند که دستوری بتوان کار را پیش برد.

بهراملو خاطرنشان کرد: برای رعایت الگوی کشت امسال مابه تفاوت درآمدهای کشاورز را درنظر گرفتیم به طوری که آب و برق بها نصف و هزینه کود الگوی کشت 10 درصد است.

وی با بیان اینکه 87 درصد تولیدات کشاورزی وابسته به آب است بر همین اساس حفظ آب برای کشاورزی اهمیت بالایی دارد، بیان کرد: برنامه الگوی کشت برای بیش از 40 محصول و 216 هزار هکتار از اراضی آبی و 485 هزار هکتار از اراضی دیم ابلاغ شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: جایگزینی محصولات پر آب بر با محصولات کم آب بر در دستور کار قرار گرفته و به شهرستان ها ابلاغ شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ دستور جایگزینی محصولات کشاورزی کم آب بر به شهرستانهای همدان

ابلاغ دستور جایگزینی محصولات کشاورزی کم آب بر به شهرستانهای همدان