مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 21:052023-07-28بين الملل

واکنش چین به ادعای آمریکا درباره صادرات کالاهای با کاربری نظامی به روسیه


دولت چین در واکنش به ادعای یک گزارش اطلاعاتی اخیر آمریکا در خصوص صادرات کالاهای چینی با کاربری نظامی به روسیه، از معاملات دو کشور دفاع کرده و آنها را در چارچوب همکاری های تجاری و اقتصادی عادی دانست.

- دولت چین در واکنش به ادعای یک گزارش اطلاعاتی اخیر آمریکا در خصوص صادرات کالاهای چینی با کاربری نظامی به روسیه، از معاملات دو کشور دفاع کرده و آنها را در چارچوب "همکاری های تجاری و اقتصادی عادی" دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا پیش از این به دولت شی جینپینگ، رییس جمهور چین هشدار داد در صورت حمایت از روسیه در جنگ در اوکراین با تبعاتی که مشخص نکرده، روبرو خواهد شد.

روز پنجشنبه رسانه های آمریکایی گزارش دادند، یک گزارش اطلاعاتی این کشور ادعا کرد، داده های گمرک روسیه نشان داده اند پیمانکاران نظامی متعلق به دولت چین کالاهای با کاربری نظامی شامل تجهیزات ناوبری، قطعات جنگنده، پهپاد و کالاهای دیگر برای روسیه ارسال کرده اند اما این را که آیا این اتفاق باعث اقدام تلافی جویانه آمریکا شده مشخص نکرد.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این گزارش گفت: چین با کشورهای سراسر جهان از جمله روسیه همکاری تجاری و اقتصادی عادی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش چین به ادعای آمریکا درباره صادرات کالاهای با کاربری نظامی به روسیه

واکنش چین به ادعای آمریکا درباره صادرات کالاهای با کاربری نظامی به روسیه