مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 09:402023-08-19سياسي

اتلاف منابع ارزی در بلاتکلیفی لایحه پیشگیری از رسوب کالا در گمرکات


به عقیده کارشناسان فرآیندهای فعلی در واردات کالا نیاز به اصلاحات اساسی داشته و فقط از این طریق می توان از اتلاف منابع ارزی جلوگیری کرد، نمایندگان مجلس نیز معتقدند دولت باید در ارائه لایحه پیشگیری از رسوب کالا ها به مجلس، - مطالبه نمایندگان از دولت برای پیشگیری از رسوب کالا ها / دولت سریعتر لایحه را به مجلس ارسال کند برخی از نمایندگان مجلس ضمن تأکید بر ضرورت تصویب لایحه پیشگیری از رسوب کالا ها توسط دولت معتقدند که فرآیندهای فعلی در واردات کالا نیاز به اصلاحات اساسی داشته و تنها از این طریق می توان از حیف میل منابع ارزی جلوگیری کرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، از سال های گذشته، مسئله رسوب کالا به معضلی جدی در بنادر و گمرکات کشور تبدیل شده است و  حتی در مقاطعی، تجارت کشور را در معرض قفل شدن قرار داده است.

طبق نظر کارشناسان، تصویب و اعمال مقررات تجاری موقت، عدم در نظر گرفتن تدابیر مربوط به مدیریت واردات و ناهماهنگی های دستگاه های ذیربط از جمله عوامل اساسی در تشدید رسوب کالا در مبادی ورودی محسوب می شوند.

با این حال، برخی از مسئولان دولت معتقدند که عمده مشکلات مربوط به رسوب کالا رفع شده و این چالش در حال برطرف شدن است؛ به عنوان مثال وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک ایران میزان فعلی رسوب کالاها در کشور را عادی و متعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتلاف منابع ارزی در بلاتکلیفی لایحه پیشگیری از رسوب کالا در گمرکات

اتلاف منابع ارزی در بلاتکلیفی لایحه پیشگیری از رسوب کالا در گمرکات