مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 15:252023-08-19اجتماعي

مدیریت بحران خشکسالی : « برفی » در ارتفاعات کشور باقی نمانده است!


رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی گفت: امسال سومین سال خشکسالی پیاپی در ایران است و تداوم خشکسالی موجب شد که بارش برف به ویژه در نیمه شرقی کشور و تقریبا تمام دامنه های البرز بسیار کم تر از حد نرمال باشد.

- مدیریت بحران خشکسالی : برفی در ارتفاعات کشور باقی نمانده است! رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی گفت: امسال سومین سال خشکسالی پیاپی در ایران است و تداوم خشکسالی موجب شد که بارش برف به ویژه در نیمه شرقی کشور و تقریبا تمام دامنه های البرز بسیار کم تر از حد نرمال باشد.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی گفت: تداوم گرمایش زمین و خشکسالی موجب کاهش بارش و ماندگاری برف شده است، به گونه ای که در حال حاضر تقریبا هیچ برفی در ارتفاعات کشور باقی نمانده است.

  احد وظیفه در گفتگو با ایسنا افزود: منابع برفی متاسفانه به علت گرمایش زمین و بی هنجاری مثبت دمایی طی سالیان گذشته از بین رفته است این در حالیست که یخچال ها در ارتفاعات بالا به ویژه در تابستان ها برقرار بود و برف در قلل و معمولا در دامنه های شمالی باقی می ماند، اما رفته رفته یخچال های طبیعی عقب نشینی کرده اند، به گونه ای که یخچال طبیعی محدودی در دامنه های دماوند، علم کوه واقع در البرز مرکزی و دامنه های سبلان داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت بحران خشکسالی : « برفی » در ارتفاعات کشور باقی نمانده است!

مدیریت بحران خشکسالی : « برفی » در ارتفاعات کشور باقی نمانده است!