مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 07:002023-07-24بين الملل

چرا اینشتین به ساخت اولین بمب هسته ای کمک نکرد؟


آلبرت اینشتین با وجود ترغیب ایالات متحده به «اقدام سریع» در ساخت اولین بمب هسته ای، بخشی از این پروژه موسوم به «پروژه منهتن» نبود.

- آلبرت اینشتین با وجود ترغیب ایالات متحده به اقدام سریع در ساخت اولین بمب هسته ای، بخشی از این پروژه موسوم به پروژه منهتن نبود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از تهاجم نیروهای آلمان نازی به لهستان در سال 1939، فیزیکدانان آلبرت اینشتین(Albert Einstein)، لئو زیلارد(Leo Szilard) و یوجین ویگنر(Eugene Wigner) به دولت ایالات متحده هشدار دادند که نازی ها می توانند اولین کسانی باشند که بمب اتم تولید می کنند و پیامدهای بالقوه فاجعه باری برای بشریت خواهد داشت.

آنها خواستار این شدند که ایالات متحده اولین کشوری باشد که بمب هسته ای را به عنوان یک عامل بازدارنده تولید می کند که منجر به تشکیل پروژه منهتن (Manhattan Project) در سال 1942 و در نهایت منجر به ساخت اولین بمب هسته ای شد.

جالب اینجاست که خود آلبرت اینشتین با وجود این که در شکل گیری پروژه منهتن نقشی کلیدی داشت، اما هرگز بخشی از آن را بر عهده نگرفت.

دلیل این امر، تاریخچه عجیب ساخت بمب هسته ای را برجسته می کند که عمدتاً توسط دانشمندانی ساخته شد که امیدوار بودند هرگز شاهد استفاده از آن نباشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا اینشتین به ساخت اولین بمب هسته ای کمک نکرد؟

چرا اینشتین به ساخت اولین بمب هسته ای کمک نکرد؟