مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 13:502023-08-06فرهنگي

همراهی 72 درصدی اصناف با پاسداشت زبان فارسی


مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همراهی 72 درصدی اصناف کشور با طرح پاسداشت زبان فارسی خبر داد.

- مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همراهی 72 درصدی اصناف کشور با طرح پاسداشت زبان فارسی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به افزایش همراهی ملی در عرصه صیانت از زبان فارسی به‏ عنوان سرمایه فرهنگی هویت ساز، اظهار کرد: خوشبختانه به واسطه اقدامات و برنامه های فرهنگی موثر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم در حوزه پاسداشت زبان فارسی از جمله اجرای موفق قانون ممنوعیت استفاده از عناوین و اصطلاحات بیگانه در تابلوهای سردر واحدهای صنفی، شاهد همراهی اصناف در پیشنهاد عناوین فارسی و ترویج نام نمادهای برخاسته از زبان و ادبیات فارسی هستیم.

محمدیان افزود: بر اساس آمارهای موجود در سه ماه نخست امسال از 5316 درخواست صدور مجوز سردر اصناف در کشور، تعداد 3833 درخواست تایید شده است که این آمار نشان از نرخ تایید 72 درصدی درخواست های منطبق بر قوانین و مقررات در رابطه با پاسداشت زبان و ادبیات فارسی دارد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد با تاکید بر ضرورت افزایش آگاهی عمومی در رابطه با اهمیت پاسداشت زبان فارسی اظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همراهی 72 درصدی اصناف با پاسداشت زبان فارسی

همراهی 72 درصدی اصناف با پاسداشت زبان فارسی