مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 14:152023-08-08بين الملل

چین بر عدم تغییر موضعش در قبال جنگ اوکراین تاکید کرد


وزیر امور خارجه چین در پی شرکت یک هیات از نمایندگان چین در مذاکرات بین المللی جده عربستان درباره اوکراین، در تماسی تلفنی به همتای روس خود درباره موضع «بی طرف» پکن نسبت به این بحران اطمینان داد.

- وزیر امور خارجه چین در پی شرکت یک هیات از نمایندگان چین در مذاکرات بین المللی جده عربستان درباره اوکراین، در تماسی تلفنی به همتای روس خود درباره موضع بی طرف پکن نسبت به این بحران اطمینان داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در تماسی تلفنی در روز دوشنبه با سرگیی لاوروف خطاب به این همتای چینی خود تاکید کرد، مسکو و پکن شرکا و دوستان خوب قابل اعتماد و امین یکدیگر هستند.

وانگ یی بر اساس بیانیه ای که از سوی وزارت امور خارجه چین منتشر شد، اظهار کرد: چین در رابطه با بحران اوکراین موضعی مستقل و بی طرف را حفظ کرده و موضعی منطقی و عینی خواهد داشت، فعالانه از مذاکرات صلح برای اوکراین حمایت خواهد کرد و یک راه حل سیاسی را برای اوکراین در هر مراسم چند جانبه بین المللی جستجو خواهد کرد.

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه روسیه و چین بعد از آن برگزار می شود که عربستان سعودی به مدت دو روز میزبان مذاکراتی در خصوص وضعیت اوکراین بود؛ در این اجلاس نمایندگان 40 کشور شامل آمریکا، انگلیس و آلمان که متحدان اصلی کی یف هستند و همچنین هند و چند کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین بر عدم تغییر موضعش در قبال جنگ اوکراین تاکید کرد

چین بر عدم تغییر موضعش در قبال جنگ اوکراین تاکید کرد