مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 05:502023-08-08پزشكي

تاثیر استاتین ها در کاهش کلسترول با افزایش سن بیشتر می شود


یک مطالعه جدید نشان می دهد سالمندانی که مصرف استاتین را شروع می کنند ممکن است نسبت به همتایان جوان تر خود شاهد کاهش بیشتری در سطح کلسترول «بد» خود باشند.

- یک مطالعه جدید نشان می دهد سالمندانی که مصرف استاتین را شروع می کنند ممکن است نسبت به همتایان جوان تر خود شاهد کاهش بیشتری در سطح کلسترول بد خود باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مدیسن نت، این مطالعه که روی تقریباً 84000 بیمار دانمارکی انجام شد، نشان داد که افراد 75 ساله و بالاتر معمولاً پس از شروع مصرف استاتین با دوز کم تا متوسط، واکنش قوی تری در مقایسه با افراد 50 ساله معمولی، نشان می دهند.

محققان گفتند که این یافته ها نشان می دهد که بیماران مسن می توانند با دوز کمتر استاتین شروع کنند تا احتمال عوارض جانبی به حداقل برسد.

در حالی که استاتین ها بی خطر در نظر گرفته می شوند، ممکن است در برخی افراد مشکلاتی مانند درد عضلانی یا افزایش قند خون ایجاد کنند.

احتمال عوارض جانبی معمولاً با دوزهای بالاتر استاتین افزایش می یابد و افراد مسن معمولاً نسبت به همتایان جوان خود آسیب پذیرتر هستند.

دکتر ماری لوند ، محقق ارشد از مؤسسه سرم سازی استاتنس در کپنهاگ دانمارک، گفت: شروع مصرف استاتین با دوز پایین تر می تواند یک جایگزین جذاب برای بیماران مسن تر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر استاتین ها در کاهش کلسترول با افزایش سن بیشتر می شود

تاثیر استاتین ها در کاهش کلسترول با افزایش سن بیشتر می شود