مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 08:452023-08-14اقتصادي

امسال 5.3 میلیون اصله نهال در گلستان کاشته می شود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در سال 1402 سهم گلستان در اجرای طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال، تولید 6 میلیون و 800 هزار نهال است و باید پنج میلیون و 300 هزار اصله نهال کاشته شود.

- حمید سلامتی در دیدار با تحریریه خبرگزاری فارس در گلستان ضمن تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: 68 درصد خاک گلستان منابع طبیعی بوده و از این میزان 452 هزار هکتار جنگل و 862 هزار هکتار مرتع است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: رسالت اصلی اداره کل منابع طبیعی، حفظ، اصلاح و احیاء، توسعه و بهره برداری اصولی از عرصه های ملی است.

وی بیان کرد: عوامل مختلفی بر منابع طبیعی اثر می گذارد و در این شرایط اولین هدف ما حفظ این منابع است.

سلامتی عنوان کرد: از جمله استان هایی هستیم که بحران های طبیعی آن بالا بوده و با توجه به اختلافات ارتفاعی و همچنین متغیر بودن میزان بارش از 200 میلی متر در شمال استان تا 650 میلی متر در بندرگز، تفاوت های اقلیمی فراوانی داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: این اختلافات باعث می شود سیل، رانش و غیره در استان اتفاق بیفتد و اخیراً هم به دلیل کاهش بارندگی و فرسایش خاک ریزگردها هم به استان اضافه شده که دو عامل تغییرات اقلیمی و وجود صحرای قره قوم در خاک ترکمنستان از دلایل آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال 5.3 میلیون اصله نهال در گلستان کاشته می شود

امسال 5.3 میلیون اصله نهال در گلستان کاشته می شود