مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 15:252023-07-24بين الملل

بمب های خوشه ای؛ ارمغانی تازه از امپراطوری مرگبار آمریکا


پایگاه خبری «گلوبال تایمز» در گزارشی با اشاره به اقدام اخیر دولت آمریکا در ارسال بمب های خوشه ای خود به اوکراین، این اقدام دولت آمریکا را حامل معانی دانست که برونداد تمامی آنها، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - الف نوشت: گلوبال تایمز در گزارش خود می نویسد: تصمیم اخیر دولت آمریکا جهت ارسال بمب های خوشه ای در قالب گلوله های توپ 155 میلی متری به اوکراین، واقعیت های تازه و جدیدی را در مورد سیاست خارجی آمریکا از منظر قدرت نظامی، جاه طلبی های ژئوپلیتیک، و تعهد و وفاداری به قواعد و ارزش های ادعایی خودِ این کشور در رابطه با به اصطلاح نظام بین الملل قانون محور ، افشا می کند.

  بمب های خوشه ای از سوی بسیاری از کشورها در جهان قدغن شده اند که از جمله آنها می توان به بخش عمده ای از متحدان دولت آمریکا در قاره اروپا اشاره کرد.

آنها به طور خاص به این دلیل ممنوع سازی شده اند زیرا حتی پس از پایان جنگ ها نیز قربانی می گیرند و آسیب های جدی را به غیرنظامیان وارد می کنند.

  برخلاف دیگر تسلیحات توپخانه ای که وقتی به هدف برخورد می کنند، منفجر می شوند، مهمات خوشه ای بمب های انفجاری کوچکتر و البته متعددی را در سراسر میدان نبرد پراکنده و پخش می کنند.

در این راستا، شماری از این بمب های کوچک بنا به طراحی خود منفجر نمی شوند و عملا به یک خطر مرگبار دائمی تبدیل می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بمب های خوشه ای؛ ارمغانی تازه از امپراطوری مرگبار آمریکا

بمب های خوشه ای؛ ارمغانی تازه از امپراطوری مرگبار آمریکا