مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 09:102023-08-01سياسي

هدف گذاری رفع تنش آبی در 10 هزار روستا


10 هزار روستای دارای تنش آبی در کشور شناسایی شده است و پیش بینی می کنیم این عدد به 16 هزار روستا هم برسد؛ اما قرار است در مدت 3 سال، - محمد زهرایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به انعقاد تفاهم همکاری بین سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این تفاهم نامه برای ایجاد آبرسانی به روستاهایی دارای تنش آبی بسته شده البته طرف قرارداد، وزارت نیرو و آبفای کشور است.

در این زمینه 7هزار و 138 روستا دارای تنش آبی در کشور شناسایی شده که از این تعداد آبرسانی به 3500 روستا سهمیه بسیج سازندگی شده است و در آبرسانی بقیه روستاها برای سایر نهادها به ویژه یگان های مختلف سپاه برنامه ریزی شده است.

وی افزود: امروز 1100 روستا دارای آب شرب بهداشتی و پایدار شده اند و طی مراسمی با کمیته امداد امام خمینی این خبر را اعلام کردیم و قرار است سالی حداقل 1100 روستا آبرسانی شود که در 3 سال تعهد بسیج برای آبرسانی به 3500 روستا در کشور انجام شود.

  مسئول بسیج سازندگی همچنین عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای خدمت به محرومان درست شده و سازمان بسیج سازندگی برای خدمت به محرومان است و در واقع این دو نهاد روی یک ریل قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف گذاری رفع تنش آبی در 10 هزار روستا

هدف گذاری رفع تنش آبی در 10 هزار روستا