مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 12:152023-08-14اقتصادي

2 گاف همتی با چاشنی آرزوهای برجامی


طبق آمار اوپک، برجام در مجموع تاثیر مثبتی بر افزایش فروش نفت و درآمد نفتی ایران نداشت و اتفاقا صادرات نفت ذیل ساختار تعبیه شده توسط آمریکا در این توافق منجر به بلوکه شدن درآمد نفتی ایران در کره جنوبی و افت یک میلیارد دلاری آن شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، همزمان با آزادسازی منابع بلوکه شده نفت ایران در کره جنوبی روایت های مختلفی پیرامون این قضیه در رسانه ها شکل گرفت.

نکته جالب توجه این بود که آزادسازی منابع ایران بدون پذیرش محدودیت های هسته ای و بدون اجرای برجام و FATF رقم خورد و از این منظر محل چالش قرار گرفت.

در این راستا عبدالناصر همتی رییس اسبق بانک مرکزی در توییتی (تصویر 1) عنوان کرد: می گویند 6 میلیارد دلار را بدون برجام و بدون FATF آزاد کردیم! الان باید خوشحال باشیم که با مجوز آمریکا از منابع خود برای غذا و دارو استفاده خواهیم کرد؟ نوعی خنثی سازی تحریم هاست؟ چرا نمی گویید؛ طی 2 سال، هر 2 ماه، از 6 میلیارد و جمعاً از 72 میلیارد دلار درآمدنفتی محروم شده ایم! تصویر 1 پیش تر خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان پروژه جدید برجامیون برای تخریب دلارزدایی با کلیدواژه نفت در برابر غذا به این موضوع پرداخته بود که دلارزدایی به چه معناست و چگونه برجامیون که روزگاری خودشان به دنبال اجرای سازوکار اینستکس اروپا و صادرات نف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 گاف همتی با چاشنی آرزوهای برجامی

2 گاف همتی با چاشنی آرزوهای برجامی