مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 12:402023-08-18اقتصادي

ایران در تولید ماده اولیه دارو قدرتمند شده است


رییس هیأت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، گفت: ایران در تولید ماده اولیه دارو، قدرتمند شده و قیمت های ما خیلی پایین تر از چین و هند است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرامرز اختراعی، در حاشیه دومین نشست شورای سیاست گذاری نمایشگاه فارمکس، با عنوان این مطلب که رشد و سرعت تولید در صنعت مواد اولیه دارویی به شدت بالا است، افزود: با توجه به روندهایی که داشته ایم به سرعت در پی تفکر خودکفایی در تولید هستیم، و واقعاً سرعت تولید به شدت رو به بالا است، به حدی که خود ما دیگر به لحاظ آماری از تولیدکنندگان جدید و قدیمی، عقب می افتیم.

وی ادامه داد: در حوزه طرح های توسعه ای به جایگاهی رسیدیم که اکنون عمده مسائلی که در سندیکا طرح می شود، مباحث رقابتی بین خودِ تولیدکنندگان است.

در تولید ماده اولیه قدرتمند شده ایم اختراعی گفت: در گذشته وقتی یک قلم ماده مؤثره تولید می شد، روحیات ما متحول می شد، الان بحث بر سر این است که چندین شرکت با هم آن قلم ماده اولیه را تولید می کنند و بعد اینها در حوزه مارکت و بازار و تعاملی که باید با هم داشته باشند با سندیکا به عنوان حَکَم ارتباطشان را محکم تر می کنند.

وی افزود: ما به مرحله ای رسیده ایم که واقعاً یک کشور تولیدکننده قوی شده ایم و هر قلم ماده موثره را شاید چندین کمپانی به طور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در تولید ماده اولیه دارو قدرتمند شده است

ایران در تولید ماده اولیه دارو قدرتمند شده است