مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 13:352023-08-13بين الملل

بازدید هیات فنی ایران از ایستگاه آب سنجی بالادست رودخانه هیرمند


هیأت فنی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار از سال 1351 از محل ایستگاه آب سنجی دهراود در بالادست سد کجکی بر روی رودخانه هیرمند بازدید به عمل آورد.

- معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: هیأت فنی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار از سال 1351 از محل ایستگاه آب سنجی دهراود در بالادست سد کجکی بر روی رودخانه هیرمند بازدید به عمل آورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شرکت مدیریت منابع آب ایران، محمد جوانبخت با اشاره به پذیرش درخواست کمیسار ایران برای بازدید از ایستگاه دهراود افزود: بر اساس معاهده، در مواقعی که تأمین حقابه کشورمان از سوی افغانستان صورت نمی پذیرد با درخواست طرف ایرانی، از ایستگاه دهراود بازدید می شود.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: هیئت کارشناسی ایران پس از مشاهده میزان آب رودخانه در ایستگاه آب سنجی دهراود، خواستار تحویل حقابه جمهوری اسلامی ایران شد و توافق شد در نشست های کمیته فنی در آینده نزدیک در خصوص نحوه تحویل حقابه تصمیم گیری شود جوانبخت اعلام کرد که در سال های گذشته امکان بازدید کمیساران از ایستگاه دهراود فراهم نشده بود؛ اما با پیگیری و هماهنگی های دیپلماتیک وزارت امور خارجه، این امکان برای نخستین بار فراهم شده است و هیأتی متشکل از مدیرکل رودخانه های مرزی و آب های مشترک وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید هیات فنی ایران از ایستگاه آب سنجی بالادست رودخانه هیرمند

بازدید هیات فنی ایران از ایستگاه آب سنجی بالادست رودخانه هیرمند