مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 08:302023-08-05سياسي

کتاب صوتی؛ آری یا خیر؟


کتاب صوتی در ایران نخستین بار با ابداع دکتر جواد شکلات خور که نابینا بود در پاسخ به نیاز نابینایان ارائه شد؛ اتفاقی که به سرعت به دلیل جذابیت مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اما امروزه کتاب صوتی پیشنهاد بسیار خوبی است برای کسانی که کتاب را دوست دارند، می خواهند و می طلبند ولی زمان و شرایط خواندنش را ندارند.

مخاطبان کتاب های صوتی معمولا طیفی از جامعه اند که کتاب خواندن را به هر دلیل نمی توانند یا نمی خواهند در اولویت زندگی خود قرار دهند.

این جماعت پس از شنیدن کتاب صوتی، کتاب را می یابند، کتاب را می نوشند و کتاب را می زی اند.

با این که کتاب های صوتی مدت هاست که توسط بسیاری از افراد جامعه مورد استفاده قرار می گیرد همچنان برای برخی از افراد کتابخوان قهار و حرفه ای این نوع کتابخوانی جذابیت چندانی ندارد و آن را جایگزین قاطعی برای کتاب کاغذی نمی دانند چنانکه متفق القول می گویند تورق کتاب، بوی کتاب، سطور کتاب و حس کتاب جایگزین ندارد و نیابد.

نکته مهم اینکه چه در ادبیات دلبر ایران و چه در ادبیات فاخر جهان، تولید کتاب صوتی باید همواره مصروف رعایت امانت شود؛ امانتی از صاحب یا صاحبان اثر.

اما سؤالی که این روزها و با فراگیر شدن کتاب های صوتی در میان کتابخوانان مطرح می شود این است که آیا کتاب صوتی می تواند در ترویج ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب صوتی؛ آری یا خیر؟

کتاب صوتی؛ آری یا خیر؟