مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 12:202023-07-23بين الملل

استقبال گرم و مهمان نوازی چین از کیسینجر نشانه چیست؟


«هنری کیسینجر، دیپلمات کهنه کار آمریکایی و دوست قدیمی چین به تازگی مورد استقبال گرم این کشور قرار گرفت و شی جینپینگ، رییس جمهوری چین با او دیداری در پکن داشت.

- هنری کیسینجر، دیپلمات کهنه کار آمریکایی و "دوست قدیمی" چین به تازگی مورد استقبال گرم این کشور قرار گرفت و شی جینپینگ، رییس جمهوری چین با او دیداری در پکن داشت.

سفر کیسینجر به چین به یکی از موضوعات داغ در شبکه های اجتماعی تبدیل شد و کاربران شبکه های مجازی واکنش های متفاوت و مثبتی نسبت به سفر او داشتند؛ اما در این میان برخی از آمریکایی ها ادعا کردند که این حجم از احترام به کیسینجر یک "تله" است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه گلوبال تایمز در مطلبی با اشاره به سفر اخیر هنری کیسینجر به چین نوشت: شی جینپینگ دیداری با کیسینجر در ویلا شماره 5 مهمانخانه ایالتی دیائویوتای پکن برگزار کرد؛ جایی که این دیپلمات کهنه کار آمریکایی 52 سال پیش ژو انلای ، نخست وزیر وقت چین را در آنجا ملاقات کرد.

او در سفر اخیرش همچنین با وانگ یی، مقام ارشد سیاست خارجه چین و لی شانگفو، وزیر دفاع این کشور دیداری داشت.

وانگ یی (سمت راست) و هنری کیسینجر با نگاهی به مصاحبه ها و سخنرانی های اخیر کیسینجر می توان دریافت که او نگرانی های جدی درباره تحولات کنونی روابط چین-آمریکا دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال گرم و مهمان نوازی چین از کیسینجر نشانه چیست؟

استقبال گرم و مهمان نوازی چین از کیسینجر نشانه چیست؟