مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 13:202023-08-17اقتصادي

پایان واکسیناسیون بیماری نیوکاسل در طیور بومی سیستان و بلوچستان


رییس اداره مدیریت بهداشت بیماری های طیور سیستان و بلوچستان از اتمام هشتمین فاز سراسری واکسیناسیون رایگان نیوکاسل با پوشش حداکثری در طیور بومی استان خبر داد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس اداره مدیریت بهداشت بیماری های طیور سیستان و بلوچستان از اتمام هشتمین فاز سراسری واکسیناسیون رایگان نیوکاسل با پوشش حداکثری در طیور بومی استان خبر داد.

محمد کریم پورمند در گفت وگو با ایسنا در خصوص هشتمین فاز سراسری واکسیناسیون نیوکاسل گفت: این طرح از 20 خرداد شروع و تا 15 مرداد ماه سال جاری ادامه داشت و در این زمان بیش از 436 هزار قطعه طیور بومی در 1013 روستای سطح استان از طریق واکسن آشامیدنی، علیه بیماری ویروسی نیوکاسل به صورت رایگان، واکسینه شدند.

پورمند افزود: اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالابردن سطح ایمنی در طیور بومی منطقه، مانع از سرایت بیماری به مجموعه های پرورش صنعتی طیور می گردد.

بیماری نیوکاسل یکی از بیماری های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس و یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش دهندگان طیور صنعتی(مرغداری ها) و روستاییان می شود.

وی درخصوص علایم این بیماری عنوان داشت: نفس کشیدن پرنده با دهان باز، نفس نفس زدن، خس خس کردن سینه، داشتن سرفه و عطسه، وجود اسهال آبک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان واکسیناسیون بیماری نیوکاسل در طیور بومی سیستان و بلوچستان

پایان واکسیناسیون بیماری نیوکاسل در طیور بومی سیستان و بلوچستان