مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 13:152023-08-14اقتصادي

2000 تن عسل «کنار» مرغوب و با کیفیت در استان بوشهر تولید می شود


مسئول پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش بینی می شود بیش از 2 هزار تن عسل کنار مرغوب و با کیفیت توسط زنبورداران بومی و مهاجر تولید شود.

- فرید صادقی زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هر ساله تعداد قابل توجهی زنبوردار مهاجر از نقاط مختلف کشور از اواسط شهریورماه به قصد تولید و برداشت عسل کنار در مناطق مختلف استان (نقاط کنارخیز) مستقر می شوند.

مسئول پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر زنبورداران مهاجر، 650 نفر از زنبورداران بومی استان نیز بعد از تابستان گذرانی در مناطق ییلاقی به استان برگشته و در نقاط مذکور مستقر می شوند.

صادقی زاده اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن بیش از 50 هزار هکتار درخت کنار به عنوان قطب تولید عسل کنار کشور محسوب می شود و پیش بینی می شود بیش از 2 هزار تن عسل کنار مرغوب و با کیفیت توسط زنبورداران بومی و مهاجر تولید شود.

وی افزود: تولید عسل کنار به دلیل عطر و طعم و خواص منحصر به فرد و همچنین بازار پسندی بالای آن، مورد توجه خاص بوده و به دلیل محدودیت پوشش درختان کنار، زنبورداران در این فصل در انتخاب نقطه اسکان زنبورستان باهم رقابت می کنند که معمولاً اسکان آنها به صورت فشرده و متراکم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2000 تن عسل «کنار» مرغوب و با کیفیت در استان بوشهر تولید می شود

2000 تن عسل «کنار» مرغوب و با کیفیت در استان بوشهر تولید می شود