مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 16:052023-08-01اجتماعي

سلاجقه: افزایش سرعت در کریدور عبور یوزپلنگ آسیایی پذیرفتنی نیست


با توجه به افزایش تردد یوزپلنگ به منطقه خراسان شمالی در اواخر تابستان و احتمال بروز تصادفات جاده ای، افزایش سرعت در کریدور عبور یوزپلنگ آسیایی از 80 به 90 کیلومتر در ساعت پذیرفتنی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شاهرود، علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست ظهر امروز در ادامه سفر به استان سمنان که بدون دعوت از خبرنگاران انجام شد، با حضور در محور میامی به سبزوار، از نزدیک در جریان مراحل ایمن سازی کریدور عبور یوزپلنگ آسیایی شامل فنس کشی 2 طرف جاده، نصب روشنایی در جاده، نصب تابلوهای هشداردهنده محل عبور یوزپلنگ، تابلوهای کاهش سرعت خودروها و دوربین های کنترل سرعت قرار گرفت.

وی گفت: استان سمنان دارای جایگاه ویژه ای در محیط زیست کشور بوده و تنوع زیستی بالایی به خصوص در زمینه گونه های در معرض خطر انقراض از جمله یوزپلنگ آسیایی دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: اقدامات خوبی در زمینه حفاظت از این گونه ارزشمند جانوری در سطح ملی و بین المللی صورت پذیرفته است.

سلاجقه بیان کرد: طرح جامع محیط زیست نیز در این خصوص در حال تهیه و تدوین است و نتیجه این اقدامات، موجب افزایش جمعیت این گونه و مشاهده هفت قلاده یوزپلنگ ماده در منطقه توران شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلاجقه: افزایش سرعت در کریدور عبور یوزپلنگ آسیایی پذیرفتنی نیست

سلاجقه: افزایش سرعت در کریدور عبور یوزپلنگ آسیایی پذیرفتنی نیست