مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 14:202023-08-14فرهنگي

حریم شهر باستانی جرجان(گرگان) بازنگری می شود


معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از بازنگری حریم شهر باستانی جرجان(گرگان) خبر داد.

- گرگان- معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از بازنگری حریم شهر باستانی جرجان(گرگان) خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مرتضی حسینقلی زاده گفت: با توجه به این که خط ترسیمی حریم شهر باستانی جرجان (گرگان) حدود 40 سال قبل به صورت شماتیک تهیه شده و پیاده سازی آن بر روی نقشه های فعلی دشوار و در نتیجه اقدام و برداشت سلیقه ای نیز در ادوار گذشته به وجود آمده که نیازمند بازنگری است.

وی افزود: شهر باستان جرجان (گرگان) در دوره ساسانی و همچنین سده های سوم تا هفتم هجری یکی از آبادترین شهرهای ایران در دوره اسلامی بوده، که امروزه بقایای آن در شهر گنبدکاووس در شرق استان گلستان برجای مانده است.

معاون میراث فرهنگی استان گلستان خاطرنشان کرد: محدوده عرصه شهر باستانی جرجان طبق نقشه برداری سال 63 در حدود 700 هکتار بوده و از آن سال دارای حریم مصوب است اما با توجه به این که خط ترسیمی حریم این شهر باستانی در حدود 40 سال قبل به صورت شماتیک تهیه شده و پیاده سازی آن بر روی نقشه های فعلی دشوار و درنتیجه اقدام و برداشت سلیقه ای نیز در ادوار گذشته به وجود آمده، نیازمند بازنگری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حریم شهر باستانی جرجان(گرگان) بازنگری می شود

حریم شهر باستانی جرجان(گرگان) بازنگری می شود