مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 11:052023-07-25سياسي

حال و هوای محرم در زندان های گیلان


ویژه برنامه های سوگواری سالار شهیدان با حضور مددجویان، سربازان و کارکنان در زندان های گیلان برگزار می شود.

- ایسنا/گیلان ویژه برنامه های سوگواری سالار شهیدان با حضور مددجویان، سربازان و کارکنان در زندان های گیلان برگزار می شود.

محرم، ماه حزن و اندوه و عزاداری شیعیان برای شهادت امام حسین(ع) بوده و فرصتی برای پاسداشت ارزش های انسانی و نیکی ها، دفاع از حق در برابر ظالم، ایثارگری، احیای امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با نادانی و گمراهی است.

همواره در این ماه حال و هوای کوچه و پس کوچه ها، محلات، شهر و روستا، پیر و جوان متفاوت است، هر کسی با هر چه که در توان دارد سعی در زنده نگهداشتن فلسفه عاشورا و سیره حسینی دارد، اما آیین های محرم در زندان ها و برای مددجویان گرفتار در بند، چگونه است؟ رضا محمدی اصل، مدیرکل زندان های گیلان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به حال و هوای دهه محرم در زندان های استان، اظهار کرد: ایام سوگواری اباعبدالله(ع) فرصتی برای تعمیق بخشیدن به باورها و ارزش های دینی است که باید از این فرصت برای ترویج فرهنگ عاشورایی در بین مددجویان بهره برد.

وی افزود: با فرا رسیدن ماه محرم همه مراکز اصلاحی و تربیتی، علاوه بر آماده سازی فضای بندها و نمازخانه های زندان برای عزاداری و سوگواری ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) آماده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال و هوای محرم در زندان های گیلان

حال و هوای محرم در زندان های گیلان