مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 09:102023-08-21اقتصادي

برنجکاری در خشکسالی/ رفع تشنگی شالیزار با خشکه کاری


محدودیت منابع آبی و خشکسالی ها برخی از شالیکاران مازندران را به کشت با شیوه خشکه کاری ترغیب کرده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - مریم نظری: کارشناسان و کشاورزان مازندرانی با توجه به کمبود آب در سال جاری و مدیریت در این بخش، خشکه کاری برنج را تضمین کننده زراعت در خشکسالی عنوان کردند که تا 30 درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.

با توجه به بحران کم آبی در مازندران و لزوم مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، بر اساس اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی مازندران، امسال در 46 هکتار از شالیزارهای استان برنج به صورت خشکه کاری مورد کشت قرار گرفت و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی مازندران، شالیزارهایی در روستای حسین آباد شهرستان بهشهر و دشت ناز ساری به صورت پایلوت اجرای طرح خشکه کاری برنج را اجرایی کردند.

چالش کم آبی و لزوم مدیریت مصرف آب در استان مازندران، موجب شد که در سال زراعی امسال بخشی از اراضی کشت برنج از غرقابی به خشکه کاری (یکی از روش های کاشت مستقیم برنج است که در مقایسه با روش کاشت سنتی مقرون به صرفه تر است) تبدیل شده و برخی از کشاورزان به سمت این نوع از کشت برنج بروند تا در مصرف آب صرفه جویی کرده و مدیریت مصرف کنند.

چالش کم آب کشاورزی در مازندران و لزوم توجه به مدیریت مصرف آب برخی از کشاورزان را به سمت خشکه کاری برنج سوق داده و همین امر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنجکاری در خشکسالی/ رفع تشنگی شالیزار با خشکه کاری

برنجکاری در خشکسالی/ رفع تشنگی شالیزار با خشکه کاری